Hvor langt fremme er din virksomhed på digitalisering?

Bedre drift, hurtigere leveringstid, højere kundetilfredshed og en mere profitabel forretning. Det er nogle af de fordele, som danske virksomheder jagter gennem digitalisering af produktion og forretning.

Men mange virksomheder kæmper med at få overblik over, hvor langt fremme de egentlig er på den digitale front, og hvad målene for digitalisering skal være i fremtiden. Det gør det vanskeligt at træffe de afgørende beslutninger om, hvilke teknologier og digitale løsninger man skal satse på som virksomhed.

Undersøgelse som led i forskning

I et af MADE’s forskningsprojekter arbejdes der på at udvikle et værktøj, som skal hjælpe virksomheder på vej i udviklingen af digitale strategier og indsatsområder.

Der er i den forbindelse udviklet et online spørgeskema, som virksomheder nu kan udfylde og få en gratis vurdering af sin digitale modenhed ud fra fire forskellige perspektiver.

Du kan udfylde spørgeskemaet og få en vurdering af den digitale modenhed i virksomheden her

(Bemærk, at spørgeskemaet er på engelsk.)

Bag undersøgelsen står en MADE-postdoc fra CBS med hjælp fra kolleger hos KMD og Tampere University of Technology. Fordi det er et forskningsprojekt, er de særligt interesserede i at høre dine refleksioner over de forskellige målemetoder, som du kan prøve og vurdere direkte i spørgeskemaet.

Undersøgelsen foregår helt anonym, og der indsamles ikke information, som gør det muligt at identificere respondenterne eller deres virksomheder.

Spørgeskemaet er åbent indtil 16. august 2019, men kan lukke tidligere i tilfælde af, at der nås nok besvarelser.

Har du nogle spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte:

Sergejs Groskovs
MADE postdoc
Copenhagen Business School
sg.si@cbs.dk

Andre nyheder

Artikel
Artikel
Artikel
Artikel
Artikel
Artikel