Gå på opdagelse i Grundfos’ produktion, få indblik i deres nye mobile Virtual Reality setup og lær om brugen af VR, MR og AR i produktionen.
- 21 jun2021
Factory of the Future
I fremtidens fabrik er nye teknologier og processer i højsæde – og her er Grundfos med på forreste række.
På en virtuel guidet tur gennem produktionen giver Grundfos indsigt i deres seneste tiltag med fokus på, hvordan virksomheden arbejder med Virtual Reality (VR) til træning af medarbejdere.
En global VR-træningsplatform
På den virtuelle rundtur vil vi blandt andet få indblik i Grundfos’ stationære træningsceller samt virksomhedens helt nye mobile setup på produktionsgulvet.
Samtidig får deltagere indblik i, hvordan Grundfos har arbejdet fra et pilotprojekt i 2016 til i dag at have en skalérbar og globalt udrullet VR- træningsplatform.
VR-træning i en global pandemi
Dog har rejsen ikke været uden sten på vejen. Den globale pandemi fik en række konsekvenser for VR-træningen. Senior XR- specialist ved Grundfos Søren Steen Nielsen fortæller, hvilken betydning dette fik i praksis for VR-træning, og hvordan et benspænd kan påvirke innovationen.
Inspiration til XR- løsninger
Udover indblik i Grundfos’ løsninger vil specialist fra Alexandra Instituttet Allan Hansen gennem tre cases give konkrete eksempler på, hvordan digitaliseringsmuligheder og -udfordringer i produktionen kan adresseres med Extended Reality (XR) løsninger.
Vi ser frem til at se dig til en guidet virtuel tur gennem Grundfos’ produktion og en verden af muligheder med XR i produktionen.
Dato
21 juni 2021 kl. 10:00 - 12:00
Sted
Virtuelt
Sprog
Dansk
Pris
Deltagelse er gratis.
Sarah Maria Rasch, Tlf: undefined, E-mail: sarah.maria.rasch@alexandra.dk
Program
10:00
Velkomst og introduktion
Klyngeleder og sekretariatschef Dorte Gram Nybroe, MADE
10:10
Velkommen til Grundfos
Advanced Manufacturing Engineering Director Ulrich Hedegaard Brorson, Grundfos
Ulrich Hedegaard Brorson byder deltagere velkommen og indvier dem i Grundfos’ strategi for at blive en Factory of the Future.
10:20
Et nedslag i driften af VR Training
Senior XR Specialist Søren Steen Nielsen, Grundfos
Grundfos ville lancere to nye generiske Virtual Reality (VR) -installationer i marts 2020, men da en global pandemi med lokalerestriktioner indtræffer, må Grundfos tilpasse deres planer til nye omstændigheder. Søren Steen Nielsen fortæller, hvilken betydning dette fik i praksis for VR-træning i produktionen, og hvordan benspænd kan påvirke innovationen.
10:35
Rundvisning
Senior XR Specialist Søren Steen Nielsen, Grundfos
I rundvisningen får vi et indblik i Grundfos’ stationære træningsceller, men også ibrugtagning af virksomhedens helt nye mobile setup på produktionsgulvet. Her får deltagere indblik i rejsen fra pilotprojekt under Factory of the Future i 2016 til en skalerbar, globalt udrullet VR-træningsplatform.
10:55
Pause
11:10
Hvad, hvordan og hvorfor?
CEO og Partner Mads Troelsgaard, Unity Studios
Hvorfor kigger flere og flere i retningen af VR, og hvordan kan man komme i gang med teknologien som produktionsvirksomhed? I dette indlæg vil Mads Troelsgaard fra Unity Studios gøre deltagerne klogere på netop det spørgsmål.
11:30
Perspektiver
Head of Digital Experience and Solutions Lab Allan Hansen, Alexandra Instituttet
Allan Hansen vil i dette indlæg introducere en række digitaliseringsmuligheder og -udfordringer hos industrivirksomheder samt fortælle, hvordan disse kan adresseres med nye digitale værktøjer som Extended Reality (XR). I alt præsenterer han tre konkrete cases, hvor Augmented Reality (AR) med fordel kan anvendes.
11:50